A nyáron annyit dolgoztunk a hajón, hogy mindketten bele is fáradtunk kicsit, de most éppen erőt gyűjtünk, és közben Nektek is megírjuk és megmutatjuk, hogy mi is történt a nagy "hallgatásunk" alatt.
Ami talán a legnagyobb előrelépést jelentette, hogy felraktuk a hajó oldalait, de az összeset ám! Fent, lent, elől, hátul, mindenhol! Még szerencse, hogy mindig akadt körülöttünk segítő kéz és barátsereg, hogy ha kettőnkre nem is mindig akartak hallgatni a falemezek, akkor tömegesen győztük le őket. Ötletelésből sem volt hiány sosem, így született meg a Gigacsipesz is, ami szerintem a hajóépítésünk történetének egyik legendás szereplője marad. Hasznát persze nem vettük, de legalább megpróbáltuk. :)
Az ideiglenes frameket kivettük, ami meghatározó pillanat volt, mert rögtön még hajóformájúbb lett a hajó.
A swchwertláda berakását csak azért említem meg, mert irtó nagyot szívtunk vele. 2 cm-rel elszabtuk, szerencsére hosszabb lett. Bár lehet, hogy újra összerakni keveseb idő lett volna, de így legalább vettünk egy felsőmarót, ami azóta is rendkívül jó szolgálatot tesz. Végül 2 napunkba telt azt a 2 centit korrigálni.
Miután megfordítottuk a hajót erdélyi markos ismerőseink közreműködésével (bizony, levettük az állványról, már nem kell külső segítség, hogy egyben maradjon!), jó alaposan lecsiszoltuk, igazgattuk, majd az egészet beborítottuk üvegszövettel. Máig emlékszem kitartó segítségeinkre, akik még hajnali egykor is velünk simogatták rá a szövetdarabokat a hajóra.
A sok famunka mellett gondolnunk kell a hajó súlyozására is, amihez ólmot gyűjtünk. (Ha tudtok, még mindig keresünk!) Ezt különféle formában kapjuk kézhez, hol elhazsnált féltengelycsuklók, hol használt akkumulátor formájában. Ekkor helyi grillsütő-kohónkban megolvasztjuk és formába öntjük.
És végül, nyár közepén összeszámoltam a sufniban töltött munkaórákat (és ebben nincs bent az anyagbeszerzés), július végén több, mint 100 óránál tartottunk, és ebben csak az idei év volt benne. Az augusztust még nem mertem hozzáadni.
Mielőtt megfordítottuk a hajót, elkezdtük kiszabni a hajó padlózatát is, de ez még befejezésre vár.
Megrendeltük a vitorlákat, közben árbóc után nyomozunk. Megvettük a festékeket, most készítjük elő a hajót, hogy teljesen sima és tiszta legyen.
Utolsó mozzanatként a skeget ragasztottuk fel, ami a hajó alján fut végig, de erről nincs képünk.