HTML

Hajó leszel

Hajót építünk és nem értünk hozzá. Ezért elmeséljük.

Friss topikok

  • htibi: Hello ! 2012 nyarán volt vizen a vitorlás Bgyörökön ? Nem láttam ! (2012.08.23. 05:21) T-0: Utolsó munkálatok és a Vízrerakás
  • Mrs. Főnök: @garaygeza: Szia Géza, köszi! Végül sikerült vízre raknunk, és hihetetlen érzés vitolázni Vele! Az... (2011.09.08. 17:46) T-7
  • Mrs. Főnök: Szorgosan építjük továbbra is! Készül az idei első post is, hamarosan publikáljuk! (2011.05.30. 00:12) Szumma szummárum: 2010 nyara
  • Balatonrajongó: Sziasztok segítsetek please. Egy balatoni közösségi oldalon ma merült fel, hogy építünk egy hajót,... (2010.08.29. 09:53) Amikor a vitorlázást elfújja a szél
  • Mrs. Főnök: Építjük mi szorgosan, de megköveteli az időt rendesen! Ennek csak behódolni tudunk, úgyhogy a végs... (2010.05.17. 18:29) Csisssszzzzolás, avagy jóból is megárt a sok

2010.04.10. 19:49 Mrs. Főnök

Csisssszzzzolás, avagy jóból is megárt a sok

Már akkor megtetszett a csiszoló, amikor tavaly tavasszal először kipróbáltam. Kicsit hepehuspásra sikerült ugyan először a frame, amit egyengetni kezdtem, de végül egész szép felületek kerültek ki a kezeim közül. Az eddigi munkákhoz képest azonban megsokszorozódott a csiszolnivaló. Már őszi szünetben elkezdtem a stringereket formázni, hogy (többé-kevésbé) pontosan illeszkedjen rá a rétegelt lemez, ami a hajó oldalát adja majd, és abban a tudatban mentem be a sufniba idén először, hogy már csak itt-ott kell igazítani rajta. Így csiszoltam még további két teljes napig, és már nem volt rajtam egy tűhegyni rész sem, ami ne lett volna fűrészporos. Annak pedig, aki nem ismer, most elárulom: az iskolai technikaórákon sosem sikerült szépre hajtogatnom, ragsztanom, végnom a dolgokat, egyszerűen türelmetlen voltam hozzá. És most, felnőtt fejjel embert próbáló feladatként centiről centire végigcsiszoltam a stringereket, Beppó apó tanácsát motyogva a fogaim között, mindig csak azt néztem, amit csinálok, nem tekintettem előrébb-mert akkor a reménytelenségtől és kilátástalanságtól hörögve rögtön abbahagytam volna.

Amíg én a stringerekkel babráltam, Gergő a schwertládát vágta ki (és jött engem segíteni-támogatni tíz percenként), majd ragasztottuk össze. A hidegben elég lassan kezdett el melegedni az epoxy, meg is ijedtünk, hogy eddig egy szám kellett csak, hogy lemenjen a Petőfin, és az edényen már érezni lehetett a melegedést, most meg már három szám is lement, és még mindig hideg volt. Éppen, amikor már kezdtük volna feladni, hogy aznap ragasztunk, enyhe langyosodást éreztem, így nagy merészen belevágtunk, összeragasztottuk a darabokat, és az epoxy másnapra megkötött. A körömpróbán ugyan még megbukott, de egy nappal később már azon is átment. (Úgy tesztelem, hogy rendesen megkötött-e az epoxi, hogy belenyomom a körmömet, és ha meglátszik a nyoma, akkor még gumis az állaga és nem kötött meg teljesen. Ha a körmöm görbül, akkor tökéletes.)

Mindezek után jutottunk el odáig, hogy a frissen szerzett pausz papírt ráraktuk a stringerekre,  szabásmintát készítettünk, kivágtuk és rárajzoltuk a rétegelt lemezre.

Ezt egyelőre a hajó hátsó 250 cm-én tettük meg, az eleje majd később. kerül sorra. A következő lépés a kivágás és a felhelyezés lesz.

Ja, és elkezdtük számolni, hogy hány órát dolgozunk rajta!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoleszel.blog.hu/api/trackback/id/tr361910346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rittaa 2010.04.14. 21:45:54

hajrá hajrá fiatalok, na de MIKOR LESZ KÉSZ??
azt hittem az síszemcsi rajtatok, és épp meg akartam jegyezni hogy multifunkció, de látom hogy nem...

ja, mi az a schwertláda??

Mrs. Főnök 2010.04.14. 21:51:04

:) A schwert a hajónak segít egyenesen menni, és ezt csak akkor engedjük ki, ha megyünk vele. Parkolásnál behúzzuk a ládájába. Ja, és mindenkori nyár végére kész lesz!

htibi 2010.05.17. 18:26:21

Húzzatok bele !Jön a vizes szezon !
Vizen szeretném már látni !
Üdv?:htibi Bgyörök

Mrs. Főnök 2010.05.17. 18:29:50

Építjük mi szorgosan, de megköveteli az időt rendesen! Ennek csak behódolni tudunk, úgyhogy a végső mozzanatok időpontját is csak nagy alázattal tervezgetjük...
süti beállítások módosítása