Már akkor megtetszett a csiszoló, amikor tavaly tavasszal először kipróbáltam. Kicsit hepehuspásra sikerült ugyan először a frame, amit egyengetni kezdtem, de végül egész szép felületek kerültek ki a kezeim közül. Az eddigi munkákhoz képest azonban megsokszorozódott a csiszolnivaló. Már őszi szünetben elkezdtem a stringereket formázni, hogy (többé-kevésbé) pontosan illeszkedjen rá a rétegelt lemez, ami a hajó oldalát adja majd, és abban a tudatban mentem be a sufniba idén először, hogy már csak itt-ott kell igazítani rajta. Így csiszoltam még további két teljes napig, és már nem volt rajtam egy tűhegyni rész sem, ami ne lett volna fűrészporos. Annak pedig, aki nem ismer, most elárulom: az iskolai technikaórákon sosem sikerült szépre hajtogatnom, ragsztanom, végnom a dolgokat, egyszerűen türelmetlen voltam hozzá. És most, felnőtt fejjel embert próbáló feladatként centiről centire végigcsiszoltam a stringereket, Beppó apó tanácsát motyogva a fogaim között, mindig csak azt néztem, amit csinálok, nem tekintettem előrébb-mert akkor a reménytelenségtől és kilátástalanságtól hörögve rögtön abbahagytam volna.
Amíg én a stringerekkel babráltam, Gergő a schwertládát vágta ki (és jött engem segíteni-támogatni tíz percenként), majd ragasztottuk össze. A hidegben elég lassan kezdett el melegedni az epoxy, meg is ijedtünk, hogy eddig egy szám kellett csak, hogy lemenjen a Petőfin, és az edényen már érezni lehetett a melegedést, most meg már három szám is lement, és még mindig hideg volt. Éppen, amikor már kezdtük volna feladni, hogy aznap ragasztunk, enyhe langyosodást éreztem, így nagy merészen belevágtunk, összeragasztottuk a darabokat, és az epoxy másnapra megkötött. A körömpróbán ugyan még megbukott, de egy nappal később már azon is átment. (Úgy tesztelem, hogy rendesen megkötött-e az epoxi, hogy belenyomom a körmömet, és ha meglátszik a nyoma, akkor még gumis az állaga és nem kötött meg teljesen. Ha a körmöm görbül, akkor tökéletes.)
Mindezek után jutottunk el odáig, hogy a frissen szerzett pausz papírt ráraktuk a stringerekre, szabásmintát készítettünk, kivágtuk és rárajzoltuk a rétegelt lemezre.
Ezt egyelőre a hajó hátsó 250 cm-én tettük meg, az eleje majd később. kerül sorra. A következő lépés a kivágás és a felhelyezés lesz.
Ja, és elkezdtük számolni, hogy hány órát dolgozunk rajta!